Πετρωτά - Ζεόλιθος

Πετρωτά - Ζεόλιθος
Όταν μαζέψαμε τον ζεόλιθο για πρώτη φορά εκεί που ήταν απαγορευμένος είχαμε στο μυαλό μας έναν άλλον αγώνα ακόμα πιο σκληρό που δικαιώθηκε με ειρηνικό τρόπο ενάντια στην Αυτοκρατορία που δεν ήθελε να εγκαταλείψει το μονοπώλειό της πρέπει λοιπόν ν' αντιληφθείς κι εσύ ότι η πορεία μας έχει αρχίσει για να απελευθερώσουμε την πατρίδα μας από τα προβλήματα που την καταπατούν εδώ και χρόνια γιατί δεν τόλμησε κανένας από εμάς να σκεφτεί το αδιανόητο.

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013

Η κιβωτός της Δόμνας Βιζβίζη



«Κιβωτὸς τῆς Δόμνας Βιζβίζη» ἀγκυροβόλησε στὸ «νοητὸ λιμάνι» τῆς Κομοτηνῆς τὸν Ἀπρίλιο τοῦ 2012, μὲ σκοπὸ νὰ ὑποστηρίξει καὶ νὰ προβάλλει, μέσῳ τοῦ ἒργου καὶ τῶν δραστηριοτήτων ποὺ ἀναλαμβάνει ὡς πνευματικὸ κέντρο, τὴν ἑξῆς ἰδέα: κάθε εἲδους προσωπική, κοινωνικὴ καὶ ἐθνικὴ κρίση μπορεῖ νὰ ἀντιμετωπιστεῖ ἐπιτυχῶς μὲ τὴν ἂμεση ἐπιστροφὴ στὶς ρίζες μας καὶ τὴν ἐμβάθυνση στὸ ἀνυπέρβλητο πολιτιστικὸ καὶ ἱστορικὸ δυναμικὸ τοῦ εὐκλεοῦς Ἑλληνικοῦ Ἒθνους. Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο μποροῦμε ἀσφαλῶς: νὰ ἐπιτύχουμε τὴν πνευματική μας ἀναγέννηση καὶ ἀφύπνιση, νὰ ἀποκτήσουμε ὡς πολίτες ὀρθὴ βούληση, καθὼς καὶ νὰ ἐπανεύρουμε ὁράματα καὶ ἰδανικά, τὰ ὁποῖα θὰ μᾶς βοηθήσουν νὰ οἰκοδομήσουμε μία ἑνωμένη , ὑγιῆ καὶ ἁρμονικὴ κοινωνία .




«Κιβωτὸς τῆς Δόμνας Βιζβίζη» εἶναι ἓνα ἐγχείρημα ποὺ ὑποστηρίζεται καὶ ἐνισχύεται ἀπὸ Ἱερὲς Μονὲς καὶ ἐπιστημονικοὺς φορεῖς, λειτουργεῖ ἐξ ὁλοκλήρου σὲ ἐθελοντικὴ βάση καὶ ἀπευθύνεται σὲ ὃλους τοὺς Θρακιῶτες ἀνεξαιρέτως, συμπεριλαμβανομένων καὶ τῶν μουσουλμάνων συμπολιτῶν μας. Στὸν χῶρο μας διοργανώνονται, ἢδη ἀπὸ τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 2012, ἐπιμορφωτικὰ σεμινάρια ἐνηλίκων καὶ παίδων, τὰ ὁποῖα ἒχουν ὡς ἀντικείμενο τὴν μελέτη, ἀνάδειξη καὶ προβολὴ τοῦ ἀνεσπέρου ἑλληνορθοδόξου πνεύματος, τῆς πανεπιστημονικῆς προσεγγίσεως τοῦ «σκέπτεσθαι ἑλληνικῶς», καὶ τῶν διαχρονικῶν καὶ οἰκουμενικῶν ἀξιῶν τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας. Σὲ αὐτὰ συμπεριλαμβάνονται σεμινάρια φιλοσοφίας, ἀρχαίων ἑλληνικῶν, μουσικῆς/ὀρθοφωνίας, ἱστορίας, μελέτης πατερικῶν κειμένων κλπ.

Ἐπίσης, ἐπὶ καθημερινῆς βάσεως, παραδίδονται στὸν χῶρο μας, μὲ τὴν λήξη τοῦ σχολικοῦ ὡραρίου, δωρεὰν μαθήματα ἐνισχυτικῆς διδασκαλίας γιὰ μαθητὲς δημοτικοῦ, γυμνασίου καὶ λυκείου, οἱ ὁποῖοι δὲν ἒχουν πρόσβαση, λόγῳ οἰκονομικῶν δυσχερειῶν, στὰ μαθήματα τῶν φροντιστηρίων. Στοὺς μαθητές μας

παρέχεται στοιχειῶδες μεσημβρινὸ γεῦμα πρὸ τῆς ἐνάρξεως τοῦ μαθήματος. Τὰ μαθήματα, τὰ ὁποῖα γίνονται μὲ γνώμονα τὴν διεύρυνση τῆς κρίσεως καὶ τῶν πνευματικῶν ὁριζόντων τῶν μαθητῶν καὶ ὂχι ἁπλῶς γιὰ τὴν παροχὴ στείρας γνώσεως, παραδίδονται μὲ πολλὴ ἀγάπη ἀπὸ δασκάλους καὶ καθηγητὲς τῆς Κομοτηνῆς, οἱ ὁποῖοι προσφέρουν τὶς ὑπηρεσίες τους ἐθελοντικά, ἐπιβεβαιώνοντας τὴν προσωπική μας πίστη, ἡ ὁποία ἀποτέλεσε καὶ τὴν κινητήριο δύναμη γιὰ τὴν δημιουργία τῆς «Κιβωτοῦ», πὼς ἐν μέσῳ κρίσεως μποροῦν νὰ ἀναπτυχθοῦν οἱ πιὸ ἰσχυροὶ δεσμοὶ ἀλληλεγγύης.


Ἡ παιδαγωγικὴ προσέγγιση τοῦ πνευματικοῦ μας κέντρου εἶναι ἀπαύγασμα τῶν σοφῶν συμβουλῶν τῆς ἐξέχουσας ἐπιστημονικῆς μας ὁμάδος, στὴν ὁποία ἒχουμε τὴν μεγάλη τιμὴ νὰ συμμετέχουν προσωπικότητες ἀναγνωρισμένες γιὰ τὸ ἐπιστημονικό τους κύρος, ὃπως ὁ Jose Luis Navarro, ὁ Σαράντος Καργάκος, ἡ Ἂννα Τζιροπούλου - Εὐσταθίου, ὁ Νίκος Λυγερός, ὁ Γιῶργος Λεκάκης κ.α.

Στὸ ἒργο τῆς «Κιβωτοῦ τῆς Δόμνας Βιζβίζη» συμπεριλαμβάνονται ἐπίσης δωρεὰν ἐπιστημονικὲς διαλέξεις, τὶς ὁποῖες παραδίδουν μία φορὰ μηνιαίως μέλη τῆς ἐπιστημονικῆς ὁμάδος καὶ δραστηριότητες ποὺ συμβάλλουν στὴν γενικότερη πολιτιστικὴ καὶ τουριστικὴ προβολὴ τῆς Θράκης μας, καθὼς καὶ στὴν ἐνίσχυση τῆς φυσικῆς παρουσίας στὴν περιοχή. Ὃσον ἀφορᾶ τὸν τομέα τῆς κοινωνικῆς προσφορᾶς, ἡ

«Κιβωτὸς τῆς Δόμνας Βιζβίζη» ἒχει ἀναπτύξει συνεργασία μὲ ἐνορίες τῆς Κομοτηνῆς, μὲ σκοπὸ τὴν στήριξη ἀναξιοπαθούντων πολιτῶν καὶ ἀπόρων οἰκογενειῶν.

Καλοῦμε ὃλους τοὺς συμπατριῶτες μας ποὺ ἐμφοροῦνται ἀπὸ τὰ ἰδανικὰ καὶ τὶς ἀξίες τοῦ ἑλληνικοῦ πνεύματος καὶ ἐπιθυμοῦν νὰ προσφέρουν, νὰ ἐπιβιβαστοῦν στὴν «Κιβωτό» μας καὶ νὰ συνδράμουν στὴν προσπάθεια τὴν ὁποία κάνουμε γιὰ νὰ ἀγγίξουμε τὴν ψυχὴ κάθε Ἓλληνα, ἀπλώνοντας του μία χεῖρα βοηθείας σὲ αὐτὴ τὴν τόσο δύσκολη συγκυρία γιὰ τὴν Πατρίδα μας . Τοῦ Θεοῦ συνεργοῦντος…  

Ἰωάννης Φριτζαλᾶς
Γεωπολιτικός - Ἱστορικός ἀναλυτής Διευθυντὴς τῆς «Κιβωτοῦ τῆς Δόμνας Βιζβίζη» f_john542@hotmail.com 6948781892

Χαρὰ Νικοπούλου
Δασκάλα
Ὑπεύθυνη παιδαγωγικοῦ προγράμματος haranikopoulou@gmail.com 6936868684




Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΗΣ ΔΟΜΝΑΣ ΒΙΖΒΙΖΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΟΥ 8 ΚΟΜΟΤΗΝΗ - Τ.Κ.:69100

ΤΗΛ:2531084228 – 6948781892

ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ: 6670-109859-581                       ΙΒΑΝ:GR5001716700006670109859581 ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ





ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΟΙΚΙΣ ΜΟΥ «ΑΚΡΙΤΑΣ » ΡΟΔΟΠΗΣ

Τὸ πνευματικὸ κέντρο «Ἡ «Κιβωτὸς τῆς Δόμνας Βιζβίζη», διευρύνει τὸ πλαίσιο τῶν δραστηριοτήτων του, ἐντάσσοντας στὸν προγραμματισμό του τὴν ὑλοποίηση ἑνὸς μακρόπνοου σχεδίου πλήρους ἀναπλάσεως ἑνὸς ἀνενεργοῦ ἐθνικοῦ φυλακίου, μετὰ τοῦ περιβάλλοντος χώρου αὐτοῦ, ὑπὸ τὴν ὀνομασία «Ἀκρίτας», σὲ ὀρεινὴ περιοχὴ ἀπείρου φυσικοῦ κάλλους τοῦ Νομοῦ Ροδόπης. Ἡ ἀξιοπιστία ποὺ ἒχει ἀποκτήσει τὸ πνευματικὸ κέντρο σὲ σύντομο χρονικὸ διάστημα, ἡ ἀπόλυτη συνέπεια ποὺ ἒχει ἐπιδείξει στὶς συνεργασίες του μὲ τοπικοὺς φορεῖς σὲ δραστηριότητες κοινωνικῆς ἀλληλεγγύης καὶ ἡ πλήρως δομημένη πρόταση ποὺ κατέθεσε γιὰ τὴν ἀνάληψη τοῦ ἐν λόγῳ ἒργου, ἦταν οἱ κύριοι παράγοντες ποὺ ὁδήγησαν τὸ Γενικὸ Ἐπιτελεῖο Στρατοῦ στὴν ἀπόφαση νὰ τοῦ παραχωρήσει τὴν χρήση τοῦ ἐθνικοῦ φυλακίου καὶ νὰ ἐμπιστευθεῖ τὴν ἀνάπλασή του σὲ ἐπιλεγμένη ἀπὸ τὸ πνευματικὸ κέντρο ὁμάδα ἐργασίας.


Τὸ πρόγραμμα ἀναπλάσεως περιλαμβάνει, συνοπτικά, τὴν ἀξιοποίηση τῶν ἢδη ὑπαρχόντων ἐγκαταστάσεων καὶ τὴν δημιουργία νέων, μὲ σκοπὸ τὴν διαμόρφωση ἑνὸς ὀρεινοῦ παραδοσιακοῦ οἰκισμοῦ. Πρῶτοι κάτοικοι τοῦ οἰκισμοῦ θὰ εἶναι ὀρφανὰ καὶ ἐγκαταλελειμμένα παιδιὰ ἀπὸ ὃλη τὴν Ἑλλάδα , τὰ ὁποῖα θὰ στεγαστοῦν σὲ εἰδικὰ διαμορφωμένο κτήριο 600 μ2, οἱ ἱδρυτὲς τῆς «Κιβωτοῦ τῆς Δόμνας Βιζβίζη», Χαρὰ Νικοπούλου καὶ Ἰωάννης Φριτζαλᾶς, οἱ ὁποῖοι θὰ ἀναλάβουν τὴν προστασία καὶ τὴν ἀνατροφὴ τῶν παιδιῶν, καθὼς καὶ ἡ αὐστηρὰ ἐπιλεγμένη ὁμάδα ἐθελοντῶν συνεργατῶν, ἡ ὁποία θὰ στελεχώσει τὸν χῶρο, προσφέροντας τὶς ἀπαραίτητες καὶ προβλεπόμενες ἀπὸ τὸν νόμο ὑπηρεσίες.





Στὶς ὑπόλοιπες ἐγκαταστάσεις τοῦ φυλακίου θὰ διαμορφωθεῖ ἐπίσης σταδιακὰ ἓνα «Κέντρο Ἐναλλακτικῆς Διαβιώσεως» , στὰ πρότυπα ἑνὸς ἀγροκτηνοτροφικοῦ κέντρου, τὰ ἒσοδα ἀπὸ τὴν ἀξιοποίηση τοῦ ὁποίου θὰ καλύπτουν τὶς λειτουργικὲς ἀνάγκες ὃλου τοῦ οἰκισμοῦ.
Σύμφωνα μὲ τὸ ἐν λόγῳ πρόγραμμα, οἱ ἐγκαταστάσεις καὶ ὁ περιβάλλων χῶρος θὰ διαμορφωθοῦν καταλλήλως μὲ προοπτικὴ νὰ χρησιμοποιηθοῦν ὡς:
· Ἐγκατάσταση στεγάσεως, προστασίας, ἀποκαταστάσεως, ἀνατροφῆς καὶ διαπαιδαγωγήσεως ὀρφανῶν καὶ ἐγκαταλελειμμένων παιδιῶν, δομημένη σὲ οἰκογενειακ ὰ πρότυπα .
· Καταλύματα
· Κατασκηνωτικὸς χῶρος
· Χρος μαζικῆς ἑστιάσεως
· Μικρῆς δυναμικότητος μονάδες παραγωγῆς (λεύρων, ἐνυδρειοπονίας, τυροκομικῶν, ἡλεκτρικῆς ἐνεργείας)
· Φυτώρια
· Χώροι ἀναψυχῆς.


Μεσοπρόθεσμοι στόχοι
1. Ἡ ἀνακούφιση ἢδη ὑπαρχόντων φορέων τῆς ἑλλαδικῆς ἐπικρατείας ποὺ περιθάλπουν ἐγκαταλελειμμένα παιδιὰ καὶ ταυτοχρόνως ἡ ἀναπλήρωση τοῦ παιδαγωγικοῦ καὶ συναισθηματικοῦ κενοῦ ποὺ προκαλεῖται ἀπὸ τὴν ἐγκατάλειψή τους .
2. Ἡ καλλιέργεια τοῦ πνεύματος ἐθελοντικῆς προσφορᾶς.
3. Ἡ ἐνίσχυση τῶν οἰκογενειακῶν καὶ κοινωνικῶν δεσμῶν.
4. Ἡ ἐνίσχυση τῆς φυσικῆς παρουσίας στὸν ὀρεινὸ ὂγκο τῆς Ροδόπης, μὲ ταυτόχρονη ἀνάδειξη τοῦ φυσικοῦ κάλλους, τῆς χλωρίδας/πανίδας καὶ τῶν γεωλογικῶν χαρακτηριστικῶν τῆς περιοχῆς.
5. Ἡ ἐνίσχυσητῆς συνεργασίας καὶ τῆς ἁρμονικῆς συμβιώσεως μεταξὺ τοῦ χριστιανικοῦ καὶ τοῦ μουσουλμανικοῦ πληθυσμοῦ , μέσῳ τῆς συμμετοχῆς σὲ ἐκπαιδευτικὰ σεμινάρια και δράσεις γεωργικῆς καὶ κτηνοτροφικῆς παραγωγῆς.
6. Ἡ στήριξη καὶ προβολὴ τῶν ἑλληνικῶν προϊόντων.
7. Ἡ συγκρότηση καὶ λειτουργία ὁμάδων ἐρεύνης, διασώσεως καὶ ὑποστηρίξεως πληθυσμιακῶν ὁμάδων ἢ μεμονωμένων ἀτόμων σὲ περιπτώσεις ἀντιμετωπίσεως ἐκτάκτων ἀναγκῶν.
8. Ἡ προώθηση τῆς ἐκπαιδεύσεως ὃλων τῶν ἐμπλεκομένων κοινωνικῶν ὁμάδων σὲ τρόπους ἐναλλακτικῆς διαβιώσεως, μὲ στόχο τὴν ἀναβίωση παραδοσιακῶν – πατροπαράδοτων δομῶν.
9. Ἡ προώθηση τοῦ σεβασμοῦ στὴν πολιτιστική μας κληρονομιὰ καὶ στὸ φυσικὸ περιβάλλον.
10. Ἡ ἀξιοποίηση τῶν συγκριτικῶν πλεονεκτημάτων τῆς εὐρύτερης περιοχῆς, μὲ σκοπὸ τὴν αὒξηση τῆς ἀπασχολήσεως καὶ τὴν ἀνάπτυξη, τόσο σὲ οἰκονομικούς, ὃσο καὶ σὲ κοινωνικοὺς ὃρους κ.α.
11. Ἡ ἀξιοποίηση καί ἀνάδειξη τῶν ἐναλλακτικῶν μορφῶν τουρισμοῦ πού προσφέρει ἡ εὐρύτερη περιοχή.
12. Ἡ οἰκοδόμηση ἑνὸς προτύπου χρήσεως γῆς καὶ διαμορφώσεως ἐναλλακτικῶν κοινοτήτων.

ΕΚΚΛ ΗΣ Η
Τὸ κόστος ὑλοποιήσεως τοῦ ἐγχειρήματος εἶναι ἀρκετὰ ὑψηλὸ (κατὰ προσέγγιση 750.000 €) καὶ δύναται νὰ καλυφθεῖ μέσῳ εὐγενῶν χορηγιῶν καὶ δωρεῶν. Γιὰ τὸν σκοπὸ αὐτό, ὡς ἰθύνοντες τῆς «Κιβωτοῦ τῆς Δόμνας Βιζβίζη »,
ἒχουμε ήδη ἀπευθυνθεῖ σὲ πνευματικούς, ἐπιστημονικοὺς καὶ ἐπιχειρηματικοὺς φορεῖς, προσπαθῶντας νὰ τοὺς με ταλαμπαδεύσου με τὸ ὃραμά μας καὶ νὰ τοὺς κινητοποιήσουμε, καλῶντας τους νὰ συνδράμουν οἰκονομικὰ καὶ καθ’ οἱ ονδήποτε τρόπο σὲ αὐτὴ τὴν φιλότιμη προσπάθεια. Ἡ ἀνταπόκριση ἀρκετῶν ἐξ αὐτῶν εἶναι ἰδιαιτέρως συγκινητική. Διατηροῦμε τὴν ἀκλόνητη πίστη πώς, τώρα ποὺ οἱ καταστάσεις εἶναι ἐξαιρετικὰ δύσκολες γιὰ ὃλους μας, θὰ ἀναδειχθεῖ τὸ ἑλληνικὸ φιλότιμο καὶ θὰ ἀντιπαρατεθοῦμε ἐν ὁμονοίᾳ καὶ ἐν ὁμοψυχίᾳ ἐνάντια στὴν ἀνθρωπιστικὴ κρίση ποὺ διογκώνεται καθημερινῶς. Ὃπλο μας θὰ πρέπει νὰ εἶναι οἱ ἰσχυροὶ δεσμοὶ ἀλληλεγγύης καὶ ἀγάπης, τοὺς ὁποίους ἒχουμε ἱστορικὸ χρέος νὰ οἰ κοδομήσου με ἀπέναντι στοὺς ἀναξιοπαθοῦντες συμπολίτε ς μας καὶ ἰδιαιτέρως ἀπέναντι στὸ μέλλον τῆς πατρίδος μας, στὰ παιδιὰ τῆς Ἑλλάδος, τὰ ὁποία βιώνουν τὶς ὀλέθριες συνέπειες τῆς κρίσεως τόσο σὲ οἰκονομικό, ἀλλὰ κυρίως σὲ πνευματικὸ ἐπίπεδο, δίχως τὰ ἲδια νὰ εὐθύνονται .

Στὸ πλαίσιο τῶν προωθητικῶν ἐνεργειῶν τοῦ ἐγχειρήματος, συμμετείχαμε σὲ τηλεοπτικὴ ἐκπομπή ( Ἀθέατος Κόσμος - Extra 3 - 6/11/2013), στὴν ὁποία γνωστοποιήσαμε στὸ ἑλληνικὸ κοινὸ τὸ παραπάνω σχέδιο ἀναπλάσεως. Πρὸς ἐπιβεβαίωση τῆς πίστεώς μας, δεκᾶδες συμπατριῶτες μας ἒσπευσαν ἀπὸ τὴν ἑπομένη κιόλας ἡμέρα νὰ ἐνισχύσουν τὸν λογαριασμό ποὺ διατηρεῖ «Ἡ Κιβωτὸς τῆς Δόμνας Βιζβίζη» στὴν τράπεζα Πειραιῶς (6670-109859-581), προσφέροντας σεβαστὰ ποσά, γιὰ τὰ ὁποῖα ἐκφράζουμε τὴν βεβαιότητα πὼς ὑπερβαίνουν κατὰ πολὺ τὶς δυνατότητές τῶν δωρητῶν.
Ἐπιπλέον, ἡ προβολὴ τῆς ἐκπομπῆς συνέβαλε στὴν γνωριμία μας μὲ ἀνθρώπους ποὺ ἐργάζονται σὲ μονάδες νεογνῶν, τῶν ὁποίων ἡ κραυγὴ ἀγωνίας γιὰ τὴν γενοκτ ονί α , ἡ ὁποία σοβεῖ σιωπηλὰ στὶς αἲθουσες τῶν μαιευτηρίων, μᾶς συγκλόνισε, φέροντάς μας πρὸ τῶν εὐθυνῶν μας γιὰ τὴν ἐπίσπευση τῶν διαδικασιῶν. 
Δυστυχῶς, εἶναι ἐκατοντᾶδες τὰ βρέφη ποὺ ἒχουν ἐγκαταλειφθεῖ μετὰ τὸν τοκετὸ ἀπὸ τοὺς γονεῖς του ς καὶ οἱ ἐργαζόμενοι τῶν ὑποστελεχωμένων μονάδων κάνουν ὑπεράνθρωπες προσπάθειες γιὰ νὰ τὰ φροντίσουν . Ὃλα αὐτὰ τὰ παιδιὰ ψάχνουν μία ἀσφαλὴ στέγη, αὐτή ποὺ γιὰ τὶς δικές μας γενεὲς ἦταν δεδομένη , μὰ πάνω ἀπὸ ὃλα ἡ ἲδια ἡ Ἑλλάδα ἀναζητᾶ στὸ πρόσωπό τους τὸ μέλλον της, τὸ ὁποῖο μοιάζει τόσο ἀβέβαιο ἂν δὲν κινητοποιηθοῦμε ὃλοι μας ΑΜΕΣΑ.

Πλέον δὲν ὑποθέτουμε, ἀλλὰ γνωρίζουμε. Ὡς ὑπεύθυνοι ὑλοποιήσεως τοῦ ἐγχειρήματος, θὰ γίνουμε, μαζὶ μὲ τοὺς ἐθελοντές μας, ἡ ἀγκαλιὰ γιὰ αὐτὰ τὰ παιδιά καὶ θὰ προσπαθήσουμε μαζί τους νὰ οἰκοδομήσουμε ἓνα λαμπρότερο μέλλον γι’ αὐτά. Ὃ χῶρος στεγάσεως, προστασίας καὶ ἀγωγῆς τῶν παιδιῶν τοῦ «Ἀκρίτα» πρέπει νὰ ὁλοκληρωθεῖ τὸ συντομότερο δυνατόν. Σᾶς περιμένουμε νὰ ἐνστερνιστεῖτε τὸ ὃραμά μας καὶ νὰ γίνετε συνεπιβᾶτες στὴν «Κιβωτὸ» τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἀλληλεγγύης.

Μετὰ τιμῆς
Χαρὰ Νικοπούλου Ἰωάννης Φριτζαλᾶς

Παρατήρηση: Ἀκολουθεῖ λίστα τῶν ἀπαραιτήτων δομικῶν ὑλικῶν καὶ τοῦ λοιποῦ ἐξοπλισμοῦ.
ΛΙΣΤΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ
clip_image024Υλικά επενδύσεων τοίχου και δαπέδου (4.000 μ2)
✓ Πλάκες σχιστόλιθου
✓ Τσιμέντο (Γκρί & άσπρο), άμμος και ασβέστης για 3 στρώσεις επιχρισμάτων (σοβάδων)
✓ Οπλισμός
✓ Δομικά υλικά τοιχοποιίας
✓ Μονωτικά τοίχων και δαπέδων
✓ Χρώματα
Στέγη
✓ Ξυλεία για σκεπές 2.000 μ2
✓ Υλικά κατασκευής στέγης
✓ Μονωτικά στέγης
Δομικά υλικά περιφράξεων για τμήμα τα του οικοπέδου (Περίμετρος : 1.200 μ )
✓ Γαλβανιζέ σωλήνες 2 ιντσών και μήκους 3μέτρων για τοποθέτηση ανά 2 μέτρα
✓ Συρματόπλεγμα 4 χιλιοστών, ρόμβος 50Χ50
✓ Consertina WL 450
clip_image025Τσιμέντο, άμμος και χαλίκι για τοιχίο πάχους 20 εκατοστών και ύψους 30 εκατοστών (Προϋπολογισμός κυβικών μέτρων: 70-90 μ3)
Κουφώματα
✓ Κουφώματα αλουμινίου εξωτερικά
✓ Πόρτες εσωτερικού και εξωτερικού χώρου
✓ Σιδερένια παραθυρόφυλλα πάχους 4 με 5 χιλιοστών
✓ Σιδερένια προστατευτικά κάγκελα
Ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός
✓ Ηλεκτρολογικός και υδραυλικός εξοπλισμός
✓ 2 αντλίες νερού μεγάλης ισχύος
✓ 7 δεξαμενές για αποθήκευση νερού και πετρελαίου (ελαχίστης χωρητικότητας 1 . 0 0 0 λίτρ ω ν )
✓ 3 γεννήτριες για τριφασικό ρεύμα
✓ 2 μπαταρίες
✓ 2 μεγάλους καυστήρες πέλετ-ξύλου
✓ Φωτοβολταϊκά
✓ 20 σόμπες ξύλου
✓ 3 μεγάλες μασίνες
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
✓ Εξοπλισμός οικιακού τυροκομείου
✓ Εξοπλισμός αλευρόμυλου
✓ Εξοπλισμός μελισσοκομείου (μελίσσια, χώροι συλλογής μελιού κλπ)
✓ Γεωργικά μηχανήματα και ο σχετικός παρελκόμενος εξοπλισμός
Επίπλωση
✓ Έπιπλα μπάνιου και κουζίνας
✓ Έπιπλα (υπνοδωματίου, χώρων συνάθροισης κ.α.)
✓ Ντουλάπες
Ηλεκτρικές συσκευές
✓ 2 επαγγελματικά πλυντήρια ρούχων
✓ 2 επαγγελματικά πλυντήρια πιάτων
✓ 3 επαγγελματικά ψυγεία
✓ 8 μεγάλοι καταψύκτες
✓ 2 επαγγελματικοί φούρνοι
Οικιακά (για ένα σπίτι που φιλοξενεί 50 παιδιά )
✓ Κουβέρτες
✓ Σεντόνια

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013

Ν. Λυγερός - Κ. Καραθεοδωρή: Παράδειγμα ανθρωπιάς και επιστημοσύνης, 18/10/2013

Ν. Λυγερός - Κ. Καραθεοδωρή: Παράδειγμα ανθρωπιάς και επιστημοσύνης, 18/10/2013.
Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Κ. Καραθεοδωρή: Παράδειγμα ανθρωπιάς και επιστημοσύνης". Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών "Κωνσταντίνος Καραμανλής". Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013. 

Articles & Analyses Carathéodory: 

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

Ανασκαφή στην Πλωτινόπολη

Ανασκαφή στην Πλωτινόπολη.
Κατά την ανασκαφή της Τοµής Ζ, στην Πλωτινόπολη, αποκαλύφθηκε ένα εκτεταμένο στρώµα καταστροφής αποτελούµενο από αργούς και λαξευμένους λίθους, κεραµίδια στέγης και πλίνθους. Το στρώµα αυτό ανήκει στην τελευταία οικοδοµική φάση (6ος – 7ος αι. µ.Χ), η οποία χρονικά συνδέεται µε την µεταφορά της πόλης από τον Ιουστινιανό σε µια πιο οχυρή τοποθεσία, δυτικά της Πλωτινόπολης, όπου βρίσκονται σήµερα τα οικοδοµικά κατάλοιπα του βυζαντινού κάστρου του Διδυµοτείχου. Αντίθετα η παλαιοχριστιανική και ρωµαϊκή φάση σώζονται σε πολύ καλή κατάσταση και διακρίνονται µε ευκολία οι αρχιτεκτονικές µορφές, τα δοµικά στοιχεία των κατασκευών και οι αλλαγές στη χρήση του χώρου. 
 
Στην παλαιοχριστιανική φάση (τέλη 4ου – 5ου αι. µ.Χ) ανήκουν πέντε αποθηκευτικοί πίθοι, πάρα πολλά θραύσµατα πίθων και τρεις τοίχοι που ορίζουν την ανατολική, βόρεια και νότια πλευρά ενός χώρου. Διαπιστώθηκε επίσης ότι οι τοίχοι αυτοί έχουν θεµελιωθεί πάνω στους προγενέστερους ρωµαϊκούς (τέλη 2oυ - αρχές 3oυ αι. µ.Χ) και ακολουθούν τον ίδιο προσανατολισµό µε αυτούς. Τα πιθάρια, σε συνδυασµό µε την σωζόµενη τοιχοποιία και τα κινητά ευρήµατα, επιτρέπουν να αναγνωρίσουµε µια δευτερογενή χρήση του χώρου, κατά την παλαιοχριστιανική περίοδο. Κατά την περίοδο αυτή σε µια προσπάθεια αναδιαµόρφωσης του ήδη υπάρχοντος κτιρίου, κατασκευάστηκαν τρεις επιπλέον τοίχοι. Οι δύο απ' αυτούς, κατέστρεψαν το ψηφιδωτό δάπεδο και µάλιστα την κεντρική του παράσταση, ενώ ο τρίτος πατούσε απευθείας πάνω στο ψηφιδωτό, οπότε και αφαιρέθηκε µετά την αποτύπωσή του. Τα παραπάνω στοιχεία µας οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι ο χώρος αυτός χρησιμοποιήθηκε ως αποθηκευτικός. Οι τρεις τοίχοι της ρωµαϊκής φάσης, ορίζουν το βόρειο, ανατολικό και νότιο τµήµα µιας αίθουσας - οι διαστάσεις της οποίας δεν έχουν ακόµη αποκαλυφθεί- και που ήταν διακοσµηµένη µε ψηφιδωτό δάπεδο. Οι τοίχοι ήταν επιχρισµένοι µε χρωµατιστά κονιάµατα, ορισµένα από τα οποία σώζονται στη θέση τους.

Ανασκαφή στην Πλωτινόπολη.
Ανασκαφή στην Πλωτινόπολη.

Οι τοιχογραφίες, έχουν πλούσια χρώµατα και αντίστοιχα στοιχεία διακόσµησης µε το ψηφιδωτό. Στις πλευρές των τοίχων διατηρούνται υπολείµµατα που δεν ξεπερνούν τα 3,5 - 4 τ.µ., ενώ συλλέχτηκαν και φυλάσσονται θραύσµατα τοιχογραφιών σε 132 ξύλινα κιβώτια που αντιστοιχούν σε πολλαπλάσια έκταση. Κάποια θραύσµατα φέρουν εγχαράξεις ίσως κάποια επιγραφή η οποία όµως λόγω του αποσπασµατικού χαρακτήρα της δεν είναι αναγνώσιµη.


Τα στοιχεία από τις τοιχογραφίες που διατηρούνται in situ και τα θραύσµατα που συλλέχθηκαν δείχνουν ότι υπάρχουν τέσσερις φάσεις τοιχογραφιών και δύο φάσεις επιζωγραφίσεων. Από τις τέσσερις φάσεις των τοιχογραφιών οι τρεις εµφανίζονται σε διαφορετικά υποστρώµατα, ενώ µία εµφανίζεται µε τη µορφή επιζωγράφισης και, κατά τόπους, όπου το υφιστάµενο υπόστρωµα είναι κατεστραµµένο, πιθανότατα εφαρµόζεται σε νέο. Η φωτιά έχει αφήσει τα σηµάδια της σε δύο από τις φάσεις των τοιχογραφιών, όπου τα χρώµατα έχουν διαβρωθεί από τις υψηλές θερµοκρασίες.



Το ψηφιδωτό δάπεδο κάλυπτε όλη την επιφάνεια της αίθουσας. Το δάπεδο έχει αποκαλυφθεί µέχρι στιγµής σε µία έκταση 70 Τ.µ. Το ψηφιδωτό, παρά τις φθορές που παρατηρούνται στην επιφάνειά του, διατηρείται σε καλή κατάσταση. Η φωτιά, που ήταν αιτία καταστροφής των τριών οικοδοµικών φάσεων, έχει αφήσει τα σηµάδια της στο ψηφιδωτό και είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι µεταγενέστερες επεµβάσεις που παρατηρούνται στην επιφάνειά του πραγµατοποιήθηκαν, ώστε να αποκαταστήσουν φθορές που προκλήθηκαν από τη φωτιά.

Στο νότιο, ανατολικό και βόρειο τµήµα του δωµατίου κυριαρχούν οι λευκές ψηφίδες που αναπτύσσονται σε µια ενιαία επιφάνεια την οποία διακόπτει το µοτίβο της ελισσόµενης βλαστόσπειρας, από τα άκρα της οποίας εκφύονται φύλλα κισσού. Δύο ταινίες µε άσπρες και µαύρες ψηφίδες ορίζουν την αρχή της κεντρικής διακόσµησης. Οι διακοσµητικές ζώνες που περικλείουν την κεντρική παράσταση, κοσµούνται µε γεωµετρικά θέµατα αποδοσµένα µε µια αξιοθαύµαστη χρωµατική ποικιλία. Στην εξωτερική ζώνη, µέσα σε κίτρινο φόντο, αναπτύσσονται µικρότεροι και µεγαλύτεροι ρόµβοι από λευκές και µαύρες ψηφίδες. Στην εσωτερική ζώνη ρόµβοι, τετράγωνα, τρίγωνα και σταυροί που δηµιουργούνται από τη χρήση του λευκού, του κόκκινου, του κίτρινου και του µαύρου χρώµατος άλλοτε περιβάλλουν και περιβάλλονται, άλλοτε αποδίδονται µεµονωµένοι και άλλοτε συµπλέκονται.

Βόρεια και νότια της κεντρικής παράστασης αποκαλύφθηκαν τέσσερα θεµατικά διάχωρα. Στα διάχωρα της νότιας πλευράς απεικονίζονται πτηνά, και φυτικά µοτίβα.






Στη βόρεια πλευρά η θεµατολογία αλλάζει. Υπάρχουν δύο διάχωρα, διακοσµηµένα µε γεωµετρικά θέµατα µε µεγάλη πολυχρωµία, στο ένα εκ των οποίων σώζεται µέσα σε ρόδακα «κόµβοι του Σολοµώντα», ως κεντρικό θέµα. Η κεντρική παράσταση ορίζεται από αλυσοειδή πλοχµό. Τα χρώµατα είναι στις αποχρώσεις του κόκκινου, κίτρινου, γαλάζιου και πράσινου. Ακολουθεί ζώνη µε ποµπική παράσταση «θαλάσσιου θιάσου», αποτελούµενη από ιχθυοκενταύρους, νηρηίδες και ερωτιδείς που ιππεύουν δελφίνια.


Στο διάχωρο της κεντρικής παράστασης αποκαλύφθηκε νέος άντρας που αναδύεται µέσα από νερό. Πρόκειται κατά πάσα πιθανότητα για µία ποτάµια θεότητα. Συνήθως οι ποτάµιες θεότητες παριστάνονται σαν ώριµοι γενειοφόροι άντρες. Στην παράσταση της Πλωτινόπολης έχουµε µία αγένεια νεανική μορφή, Το ερώτηµα είναι ποια είναι αυτή η αντρική νεανική µορφή. Την απάντηση, ίσως τη δίνει ο Πλούταρχος, ο οποίος στο έργο του «Περί ποταµών και όρων» αναφέρει: «ο Έβρος ήταν πρόσωπο της ελληνικής µυθολογίας, γιος του βασιλιά της Θράκης, Κάσσανδρου. Ο Έβρος ήταν πολύ όµορφος νέος, µε αποτέλεσµα η μητριά του, Δαµασίππη της οικογένειας των Λαπιθών, να αποκτήσει ερωτικό ενδιαφέρον για αυτόν. Ο νεαρός αντιστάθηκε στις προκλήσεις της και έτσι εκείνη τον συκοφάντησε στον Κάσσανδρο. Ο νεαρός τότε για να γλυτώσει τον ατιµωτικό θάνατο από τα χέρια του ίδιου του του πατέρα έπεσε στον ποταµό Ρόµβο, που από τότε ονοµάστηκε Έβρος». Δίπλα στην αντρική µορφή υπάρχει γυναικεία καθιστή. Δυστυχώς το πάνω µέρος της, όπως και αρκετό τµήµα της κεντρικής παράστασης, καταστρέφεται από τους δύο µεταγενέστερους τοίχους των παλαιοχριστιανικών χρόνων. Η γυναίκα κρατά σκήπτρο που καταλήγει σε κεφάλι φιδιού. Μάλλον παριστάνονται ο ποταµός Έβρος και η πόλη. Ο εικονογραφικός κύκλος του «θαλάσσιου θιάσου» αποτελούσε αγαπητό εικονογραφικό θέµα κατά τον 2ο αιώνα µ.Χ., όπως φαίνεται σε παρόµοια ψηφιδωτά µε αυτά της Πλωτινόπολης που αποκαλύφθηκαν σε άλλες περιοχές. Κοινό στοιχείο όλων αυτών εκτός του εικονογραφικού τους περιεχοµένου είναι ο τόπος εύρεσης, δηλαδή σε κτίρια που είχαν σχέση µε το νερό (λουτρά).

Για το κτίριο της Πλωτινόπολης, η επιµεληµένη κατασκευή του, η θέση του δωµατίου στη βόρεια πλευρά του κτιρίου, το µέγεθος, η ύπαρξη δύο θυραίων ανοιγµάτων (στο κατώφλι του Ανατολικού ανοίγµατος κυριαρχούν πέλτες εκατέρωθεν ρόµβου) και το ψηφιδωτό δάπεδο αποτελούν ισχυρές ενδείξεις για τον επίσηµο χαρακτήρα , του (τρικλίνιο).

Ο παραπάνω χώρος συνδέεται µε το κτίριο που ανασκάφθηκε στα µέσα της δεκαετίας του '80 και έφερε ψηφιδωτά δάπεδα µε µυθολογικές παραστάσεις (η Λήδα και ο κύκνος και οι άθλοι του Ηρακλή). Πρόκειται ουσιαστικά για τη βόρεια και ανατολική πτέρυγα ενός πολυτελούς οικοδοµικού συγκροτήµατος στον αύλειο χώρο του οποίου κατασκευάστηκε το πηγάδι και ο θάλαµος, το εντυπωσιακό αυτό δείγµα υδραυλικής αρχιτεκτονικής. Παραµένει ωστόσο ο προβληµατισµός για τον χαρακτήρα του συγκροτήµατος, αν δηλαδή πρόκειται για ένα δηµόσιο κτίριο ή για κάποια ρωµαϊκή έπαυλη.


Στα κινητά ευρήµατα συγκαταλέγονται: κεραµική, λυχνάρια, σιδερένια και χάλκινα αντικείµενα, θραύσµατα γυάλινων αγγείων, οστέινα αντικείµενα και πολλά νοµίσµατα. Ιδιαίτερα, αξίζει να σηµειωθούν τρία θραύσµατα διακοσµητικού γείσου που σώζεται ανάγλυφη παράσταση µε αντωπούς γρύπες και ζώνη µε αστραγάλους.

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Τα οφέλη του ζεόλιθου

Ν. Λυγερός

Τα οφέλη του ζεόλιθου
είναι τόσα πολλά
που δεν αντιλαμβάνεσαι
ότι το κυριότερο σημείο
για τον αγώνα της Θράκης
είναι να μας επιτρέψει
να βγάλουμε για πάντα
ένα βαρύ μέταλλο
από την ίδια μας τη γη
γιατί έχει παρενέργειες
η διαδικασία εξόρυξης
όταν γίνεται με τρόπο
χημικό και καταστροφικό
γι’ αυτό κάθε φορά
που πιάνεις ένα κομμάτι
από το κοίτασμα
μέσα στο λατομείο
να θυμάσαι πόσο βοηθά
στον αγώνα μας
ακόμα και γι’ αυτό
το μοναδικό λόγο
για να το αξιοποιήσεις
με την πρέπουσα σημασία.

http://lygeros.org/articles?n=13515&l=gr