Πετρωτά - Ζεόλιθος

Όταν μαζέψαμε τον ζεόλιθο για πρώτη φορά εκεί που ήταν απαγορευμένος είχαμε στο μυαλό μας έναν άλλον αγώνα ακόμα πιο σκληρό που δικαιώθηκε με ειρηνικό τρόπο ενάντια στην Αυτοκρατορία που δεν ήθελε να εγκαταλείψει το μονοπώλειό της πρέπει λοιπόν ν' αντιληφθείς κι εσύ ότι η πορεία μας έχει αρχίσει για να απελευθερώσουμε την πατρίδα μας από τα προβλήματα που την καταπατούν εδώ και χρόνια γιατί δεν τόλμησε κανένας από εμάς να σκεφτεί το αδιανόητο.
Τρίτη 19 Ιουλίου 2016
Κυριακή 17 Ιουλίου 2016
UNESCO - Archaeological Site of Philippi
The remains of this walled city lie at the foot of an acropolis in the present-day region of Eastern Macedonia and Thrace, on the ancient route linking Europe and Asia, the Via Egnatia. Founded in 356 BC by the Macedonian King Philip II, the city developed as a “small Rome” with the establishment of the Roman Empire in the decades following the Battle of Philippi, in 42 BCE. The Hellenistic theatre and funerary heroon (temple) were supplemented with Roman buildings such as the forum. Later the city became a centre of the Christian faith following the visit of the Apostle Paul in 49-50 CE. The remains of its basilicas constitute an exceptional testimony to the early establishment of Christianity.
Στον κατάλογο της UNESCO ο Αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων
Οι Φίλιπποι αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους χώρους της Βόρειας Ελλάδας, με πλήθος μνημείων, τα οποία συνδέονται με τη διαχρονική εξέλιξη της πόλης από την ελληνιστική περίοδο μέχρι τα ύστερα βυζαντινά χρόνια
Την ένταξη του Αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, ανακοίνωσε την Παρασκευή η διεθνής οργάνωση, στο πλαίσιο της 40ης Συνόδου, που διεξάγεται στην Κωνσταντινούπολη.
Οι Φίλιπποι αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους και πληρέστερους αρχαιολογικούς χώρους της Βόρειας Ελλάδας, με πλήθος μνημείων, τα οποία συνδέονται με τη διαχρονική εξέλιξη της πόλης από την ελληνιστική περίοδο μέχρι τα ύστερα βυζαντινά χρόνια. Η στρατηγική της θέση, που διέκρινε ο Φίλιππος Β΄, αναβαθμίζεται με την «Εγνατία Οδό». Μετά τη δραματική μάχη το 42 π.Χ. που καθόρισε την πολιτική ιστορία του ρωμαϊκού κράτους ζει μια περίοδο ακμής ως ρωμαϊκή αποικία (Colonia Augusta Julia Philippensis).
Στο συγκεκριμένο αστικό κέντρο ήρθε ο Απόστολος Παύλος και ίδρυσε την πρώτη χριστιανική εκκλησία σε ευρωπαϊκό έδαφος το 49/50 μ.Χ., γεγονός που έμελλε να αλλάξει τόσο τη φυσιογνωμία της πόλης, όσο και της ηπείρου. Με την αναγνώριση του Χριστιανισμού και την καθιέρωσή του ως επίσημης θρησκείας του κράτους στην πόλη ιδρύθηκαν επιβλητικοί χριστιανικού ναοί, ένα πανόραμα παλαιοχριστιανικής αρχιτεκτονικής.
Η σημαντική αυτή επιτυχία, αναδεικνύει την Ελλάδα διεθνώς, καθώς η προβολή μέσα από τον κατάλογο της UNESCO των πολιτιστικών μνημείων, είναι τεράστια. Μετά την ένταξη του Αρχαιολογικού Χώρου των Φιλίππων ο Κατάλογος Παγκόσμιας Κληρονομιάς αριθμεί πλέον 18 εγγραφές από την Ελλάδα.
Τρίτη 12 Ιουλίου 2016
Ν. Λυγερός - Το ευρωπαϊκό τρίγωνο
Το ευρωπαϊκό τρίγωνο είναι η Θράκη και πιο συγκεκριμένα όλη η Θράκη, δηλαδή με τα Μεγάλα Κατεχόμενα. Αν αυτό λοιπόν χρησιμοποιείται από την Τουρκία για την ενταξιακή της πορεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως τέχνασμα για όσους δεν ξέρουν πως το κατέχει, στην πραγματικότητα είναι εύκολο να μετατραπεί σε στρατήγημα εκ μέρους μας, αφού επαρκεί αυτή η ένταξη που έχει νόημα ως ευρωπαϊκό στοιχείο. Με άλλα λόγια αν εμείς, ως Ευρωπαϊκή Ένωση δεχόμαστε την παράλογη προσέγγιση της Τουρκίας είναι μόνο λόγω άγνοιας ή ραγιαδισμού. Διότι όλοι ξέρουμε ότι η Θράκη είναι διαχρονικά ελληνική και δεν μπορεί να ερμηνευτεί αλλιώς ακόμα κι αν ένα μέρος της είναι κατεχόμενο. Πρέπει όμως και οι δικοί μας που κατάγονται από αυτές τις περιοχές να εκδηλώνονται πιο ξεκάθαρα...
Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles.php?n=26506&l=gr
Ν. Λυγερός - Ελληνικός ζεόλιθος και Αγιά Σοφιά
Μερικά θέματα δεν φαίνονται να έχουν μία άμεση σχέση έτσι είναι και ο ελληνικός ζεόλιθος με την Αγιά Σοφιά. Σίγουρα έχουν ένα κοινό πλαίσιο λόγω Θράκης και Κωνσταντινούπολης, αλλά υπάρχουν και πρακτικές εφαρμογές. Λόγω συντήρησης της εκκλησίας πριν μερικές δεκαετίες έβαλαν μπετό για να στερεώσουν τεμάχια της εξωτερικής πλευράς κάτω στη σκεπή. Τώρα είδαν ότι το μπετό χάλασε και ότι είναι προτιμότερο να βάλουν κονίαμα με ποζολάνη. Μάλιστα έγιναν αναλύσεις από το παλιό υλικό του ναού για να βρουν μία σύνθεση η οποία να είναι κοντινή όσον αφορά στα συστατικά. Τώρα εμείς βλέπουμε ότι ο ζεόλιθος έχει ακόμα καλύτερες ιδιότητες από αυτό το υλικό και χρησιμοποιείται στις συντηρήσεις αρχαιολογικών μνημείων. Έτσι μπορούμε να φανταστούμε ότι σιγά σιγά η συντήρηση στην Αγιά Σοφιά θα χρησιμοποιεί ελληνικό ζεόλιθο για να συνεχίσει την πορεία της μετά από δέκα πέντε αιώνες χάρη σ' ένα υλικό που είναι από την ίδια της τη γη....
Η συνέχεια εδώ: http://www.lygeros.org/articles.php?n=26502&l=gr
Ν. Λυγερός - Ο ζεόλιθος ενάντια στη μιζέρια
Με την έκδοση της άδειας της περιβαλλοντικής μελέτης έχουμε περάσει στο επόμενο στάδιο του αγώνα για τον ελληνικό ζεόλιθο. Και βλέπουμε ήδη τις επιπτώσεις σε πρακτικό επίπεδο, αφού άλλη εταιρεία που διατηρούσε ανενεργό το κοίτασμά της ζήτησε να πάρει παράταση της άδειας της. Αυτό είναι καλό και πρέπει να γίνει με την προϋπόθεση της έναρξης των εργασιών στην περιοχή της Θράκης. Έτσι το γεγονός ότι δόθηκε νέα άδεια, παρότρυνε παλαιότερους στον τομέα να ενεργοποιήσουν τη δική τους. Έχει σημασία να υπάρξουν κι άλλοι επενδυτές και ειδικοί, που θα αποτελέσουν συνολικά μια κρίσιμη μάζα για την ανάπτυξη της Θράκης. Κι αυτό είναι εφικτό, διότι όλοι όσοι έχουν μάθει για τον ζεόλιθο στην Ελλάδα, πάντα ζητούσαν πότε θα αρχίσει η εκμετάλλευση του ελληνικού ζεόλιθου για να δώσουν προτεραιότητα σ’ αυτόν την ώρα της αγοράς. Έτσι, πρέπει να ξεφύγουμε από την κοινή μιζέρια της κοινωνίας και να καταλάβουμε ότι πρόκειται για μια εθνική υπόθεση...
Η συνέχεια εδώ: http://www.lygeros.org/articles.php?n=26501&l=gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)