Πετρωτά - Ζεόλιθος

Πετρωτά - Ζεόλιθος
Όταν μαζέψαμε τον ζεόλιθο για πρώτη φορά εκεί που ήταν απαγορευμένος είχαμε στο μυαλό μας έναν άλλον αγώνα ακόμα πιο σκληρό που δικαιώθηκε με ειρηνικό τρόπο ενάντια στην Αυτοκρατορία που δεν ήθελε να εγκαταλείψει το μονοπώλειό της πρέπει λοιπόν ν' αντιληφθείς κι εσύ ότι η πορεία μας έχει αρχίσει για να απελευθερώσουμε την πατρίδα μας από τα προβλήματα που την καταπατούν εδώ και χρόνια γιατί δεν τόλμησε κανένας από εμάς να σκεφτεί το αδιανόητο.

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

Ποταμός Έβρος


 
Μυθολογία
Ο ποταμός Έβρος, στα αρχαίο χρόνια ονομαζόταν Ρόμβος, ώσπου ο 'Εβρος ο γιος του βασιλιά Κασσάνδρου και της Κροτωνίκης, πνίγηκε για να αποφύγει τις συκοφαντίες, της μητριάς του Δαμασίππης, για βιασμό. Την ερμηνεία αυτή μας δίνει ο Πλούταρχος στο έργο τον "Περί ποταμών και όρων". Ο Βιργίλιος τον ονομάζει “Οιάγριον 'Εβρο. Κατά τον Ησύχιο η θρακική σημασία τον ονόματος 'Εβρος σημαίνει τράγος, βατήρας (βάθρο). Ο Αλκαίος, τον αναφέρει ως "καλλίστου ποταμών". Επίσης, αναφέρεται από τους: Ηρόδοτο, Θουκυδίδη, Αριστοτέλη, Στράβωνα, Ευριπίδη, Πλίνιο, Οράτιο, Μελέτιο κ.ά. Λέγεται ότι ο βασιλιάς  της περιοχής Κάσσανδρος, αφού παντρεύτηκε την Κροτωνίκη, γέννησαν τον Έβρο.


             Ο Έβρος
ψηφιδωτό στην Πλωτινόπολη
Διδυμοτείχου  Ν. Έβρου

Ο Κάσσανδρος όμως απαρνήθηκε τη συμβίωση και έφερε μια μητριά στον Έβρο, την Δαμασίππη. Αυτή ερωτεύθηκε παθολογικά το γιό του συζύγου της, αλλά ο Έβρος απέφευγε τη μητριά του και ασχολιόταν με το κυνήγι. Αφού η Δαμασίππη απέτυχε στο σκοπό της, διέδωσε ψευδείς κατηγορίες εις βάρος του Έβρου, ότι δήθεν θέλησε να τη βιάσει. Τότε ο Κάσσανδρος, παρασυρθείς από το πάθος της ζηλοτυπίας, κατεδίωξε το γιό του και όταν τον πρόλαβε, έπεσε ο Έβρος στον ποταμό Ρόμβο και πνίγηκε και από τότε το ποτάμι ονομάζεται Έβρος.

Ορφέας

Με τον ποταμό Έβρο συνδέεται και η ιστορία του Ορφέα, η μεγαλύτερη μορφή της  Θράκης. Θεωρήθηκε μέγας λυράρης και κιθαρωδός, εφευρέτης της κιθάρας και της μουσικής, ποιητής, εξημερωτής και εκπολιτιστής. Με τη δύναμη της μουσικής του και του τραγουδιού του μπορούσε να γοητεύσει τα άγρια ζώα, να διεγείρει τα δέντρα και τους βράχους σε χορό, ακόμα και να σταματήσει τη ροή των ποταμών.




Ο Ορφέας και η Ευρυδίκη, Rubbens,
Μουσείο του Prado, Μαδρίτη

       Ως ένας από τους πρωτεργάτες του πολιτισμού, θεωρείται πως δίδαξε στην ανθρωπότητα τις τέχνες της φαρμακευτικής, της γραφής και της γεωργίας. Στενά συνδεδεμένος με τη θρησκευτική ζωή, ο Ορφέας ήταν οιωνοσκόπος και μάντης. Εξασκούσε μαγικές τέχνες, ιδιαίτερα την αστρολογία, ίδρυσε ή κατέστησε προσβάσιμα πολλά σημαντικά μυστήρια, όπως αυτά του Απόλλωνα και του Θρακικού θεού Διονύσου. Καθιέρωσε τελετουργικά, δημόσια και ιδιωτικά και υπαγόρευσε αρχικές και εξαγνιστικές τελετουργίες.
         Πολύ νέος ταξίδεψε στην Αίγυπτο όπου σπούδασε τη θεολογία και τη φιλοσοφία. Αιγύπτιοι ιερείς, πολλά χρόνια αργότερα, πληροφόρησαν τον Πλάτωνα ότι ο Ορφέας είχε περάσει από τα σχολεία τους όπως ο Λυκούργος και ο Σόλωνας. Ο Ορφέας είναι Ιδρυτής θρησκεύματος και πατριάρχης της Ελληνικής γραμματείας. Λατρεύτηκε ως ήρωας, Θεός και ημίθεος.
      Καταγόταν κατά τη μυθολογία απ' τους Κίκονες ενώ σύμφωνα με την ιστορία από τους Οδρύσσες Θράκες. Πήρε μέρος στην Αργοναυτική εκστρατεία και δρούσε από τα Πιέρια ως τον 'Εβρο.

'Εμβλημά του η λύρα πού του δώρισε ο Απόλλων και του τη δίδαξε ο προπάππος του ο Λίνος, γνώστης της μουσικής τέχνης. Κατέβηκε στον Άδη για να πάρει την Ευρυδίκη (Αγριόπη), αδημονώντας να την αντικρίσει, όμως στράφηκε πίσω του από τη λαχτάρα του να τη δει και την έχασε για πάντα. Επέστρεψε πίσω απαρηγόρητος.  Στο τέλος τα ζωής του είχε περιφρονήσει τη λατρεία όλων των θεών εκτός από του ήλιου, τον οποίο αποκαλούσε Απόλλωνα. Ένα πρωινό ανέβηκε το όρος Παγγαίον (όπου ο Διόνυσος είχε ένα μαντείο) για να χαιρετήσει τον θεό κατά την ανατολή, αλλά σκοτώθηκε από Θρακικές Μαινάδες, επειδή δεν τιμούσε τον πρώην προστάτη του, το Διόνυσο. Είναι σημαντικό πως ο θάνατός του είναι ανάλογος με το θάνατο του Διονύσου. Άλλη εκδοχή αναφέρει ότι στις όχθες του ποταμού Έβρου, τον κατασπάραξαν οι θρακικές Μαινάδες και πέταξαν το κεφάλι του στο ποτάμι, επειδή περιφρόνησε τον Διόνυσο.
Από την αρχαιότητα, αναφέρονται ακόμη και πολλοί παραπόταμοί του Έβρου, όπως ο Αγριάνης, ο Άρισβος, ο Αρπησσός, ο Αρτίσκος ή Άρδας, ο Βάργος, ο Σύρμας, ο Τέαρος, κ.ά.

Στις εκβολές του Έβρου ήταν κτισμένη η σπουδαία αρχαία πόλη της Θράκης, η Αίνος (ή Άψινθος). Το αρχαίο θρακικό φύλο Βέννοι (ή Βένοι), κατοικούσε από το μέσον του Έβρου έως τις εκβολές του, ενώ στα θρακικά παράλια (μεταξύ Βιστονίδος λίμνης και εκβολών Έβρου) κατοικούσαν οι Κίκονες. Στην περιοχή του Άνω Έβρου (μεταξύ Ροδόπης και Αίμου) κατοικούσαν οι Θράκες Βεσσοί (ή Βέσσοι ή Βησσοί). Είναι αυτοί που ίδρυσαν το μαντείο του Διονύσου (Καθέρσιου), όμοιο με αυτό του Απόλλωνα στους Δελφούς. Κοντά στην Αδριανούπολη κατοικούσαν οι Θράκες Βεττεγγέροι. Από τον Έβρο έως την πόλη Κύψελα και την Οδησσό του Πόντου, κατοικούσαν οι Οδρύσες. Γύρω από τον παραπόταμο Άρισβο κατοικούσαν οι Θράκες Κεβρήνιοι. Στην κοιλάδα του ίδιου παραπόταμου, κατοικούσαν οι Θράκες Σέλλες (ή Σελλιώτες), ενώ στη λεκάνη του ίδιου παραπόταμου κατοικούσαν οι Θράκες Υπερπαίονες.
Στον ποταμό 'Εβρο κοντά στην Ουσκουδάμα (Ορεστιάδα), λούστηκε ο Ορέστης, ο γιος του Αγαμέμνωνα πού σκότωσε τη μάνα του την Κλυταιμνήστρα, κυνηγημένος από τις Ερινύες και θεραπεύτηκε. Τότε αποφάσισε να χτίσει μια πόλη, πού την ονόμασε Ορεστιάδα, για να θυμάται το μέρος πού βρήκε την υγειά του και γλίτωσε αστό τις Τύψεις.

Γεωγραφικά στοιχεία

Οι πηγές του ποταμού Έβρου, στα όρη Ρήλα της Βουλγαρίας.


Ο ποταμός Έβρος είναι ο κυριότερος ποταμός της Βαλκανικής Χερσονήσου, με συνολικό μήκος περίπου 530 km. Πηγάζει από το όρος Ρίλα, πρώην Σκόμιο, δυτικά της Βουλγαρίας και κυλά σε βουλγαρικό έδαφος νοτιοανατολικά, διασχίζοντας την Ανατολική Ρωμυλία, σχηματίζοντας κοιλάδα ανάμεσα στις οροσειρές της Ροδόπης και του Αίμου απ' όπου και διέρχεται από τις πόλεις  Πάζαρτζικ, Φιλιππούπολη, Σβίλεγκραντ και  Ιβαήλοβγκραντ.


 Στη συνέχεια, συναντώντας τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα κοντά στο χωριό Ορμένιο, εισέρχεται ανατολικά της Θράκης και σχηματίζει το τρίγωνο του Κάραγατς κοντά στην Αδριανούπολη. Διέρχεται κοντά από τις κωμοπόλεις Πύθιο, Φέρες, Διδυμότειχο, Σουφλί, Λάβαρα, Τυχερό, Νέα Βύσσα . Εκβάλλει στο βόρειο Αιγαίο Πέλαγος, στο λεγόμενο Θρακικό πέλαγος. Το μήκος του στο ελληνικό έδαφος από τη Νέα Βύσσα μέχρι τις εκβολές του φθάνει τα 206 χιλιόμετρα. Οι κυριότεροι παραπόταμοί του είναι ο Τόνζος (Τούντζας), ο Εργίνης, ο Άρδας και ο Ερυθροπόταμος.

Δέλτα του Έβρου

Ο Έβρος στις εκβολές του σχηματίζει ένα τεράστιο και δαιδαλώδες δέλτα, το οποίο αποτελεί τον σημαντικότερο υδροβιότοπο της Ελλάδας. Το Δέλτα του Έβρου αρχίζει από το χωριό Πόρος, όπου διακλαδίζεται σε δύο βραχίονες. Δεν είναι πλωτός σε κανένα σημείο του, έχει όμως σημαντικό όγκο υδάτων που χρησιμοποιούνται για αρδεύσεις. Είναι από τους πιο σημαντικούς υδροβιότοπους της Ευρώπης και είναι υπό προστασία. Τα νερά και τα φερτά υλικά του ποταμού, μαζί με τη δράση της θάλασσας, σχημάτισαν και εξακολουθούν να διαμορφώνουν ένα πολύπλοκο Δέλτα με μεγάλη ποικιλία βιοτόπων, όπου βρίσκει καταφύγιο ένας μεγάλος αριθμός ειδών φυτών και ζώων.
Η συνολική του έκταση είναι 200.000 στρέμματα εκ των οποίων τα 95.000 (80.000 χερσαία και 15.000 στρ. υδάτινη επιφάνεια) είναι ενταγμένα στον κατάλογο των προστατευόμενων περιοχών της Διεθνούς Σύμβασης Ραμσάρ (1971) λόγω των σημαντικών ειδών που φιλοξενεί. Επίσης, μέρος του Δέλτα χαρακτηρίζεται ως Ζώνη Ειδικής Προστασίας και προτείνεται ως Τόπος Κοινοτικού Ενδιαφέροντος στο Δίκτυο Natura 2000 (σύμφωνα με τις Οδηγίες 79/409/ΕΟΚ και 92/43/ΕΕ, αντίστοιχα).

Πηγές:
wikipedia.org
ordoumpozanis-teo.blogspot.gr




Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Μπορεί να γίνει Ευφυής διαμετακομιστικός κόμβος η ΑΜΘ

Οι δυνατότητες και οι προοπτικές της Περιφέρειας ΑΜΘ συζητήθηκαν κατά την διάρκεια του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου για τις Συνδυασμένες μεταφορές στην Αλεξανδρούπολη - Έτοιμο να προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών στην διασύνδεση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία, αρκεί να βρεθεί χρηματοδότηση

Με τη συμμετοχή κορυφαίων επιστημόνων και καθηγητών από έξι ευρωπαϊκές χώρες, και παρουσία στελεχών του υπουργείου Υποδομών, του ΔΠΘ, των ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ,ΟΛΑ , του αεροδρομίου ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ και εκπροσώπων των τοπικών αρχών ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης 15 Οκτωβρίου το 1ο Διεθνές Συνέδριο στις Συνδυασμένες μεταφορές με τίτλο «Intermodal Transports: Innovationsin Planning, Management, Business Development & Decision Making».

Το διήμερο συνέδριο, το οποίο παρακολούθησε μεγάλος αριθμός φοιτητών του ΔΠΘ, διοργάνωσε το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Επιχειρησιακής Έρευνας (ΕΕΕΕ) και το Δήμο Αλεξανδρούπολης, με στόχο την ανάδειξη των δυνατοτήτων των συνδυασμένων μεταφορών τόσο στην περιοχή μας, με έμφαση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και γενικότερα σε όλη τη χώρα.

Παναγιώτης Σγουρίδης «Η Ελλάδα, λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης, μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεταφορές για να ανακάμψει»
Το συνέδριο άνοιξε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Παναγιώτης Σγουρίδης, ο οποίος τόνισε πως παλιότερα οι μεταφορές ανήκαν στην κατηγορία των υπηρεσιών, όμως στην εποχή μας τις καθιστούν επιχείρηση και βιομηχανία.

Η Ελλάδα, τόνισε, «η οποία διέρχεται μια βαθιά οικονομική και διαρθρωτική κρίση, έχει μια σημαντική γεωστρατηγική θέση, και μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεταφορές για να ανακάμψει σε αυτό τον τομέα, μέσα από τη μετάβαση από την παλιά αντίληψη στη νέα, και τη δημιουργία ενός πλαισίου για την καλύτερη ενσωμάτωση των διαφόρων τρόπων μεταφοράς, ώστε να έχουμε το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και την καλύτερη απόδοση».

Σε αυτή την κατεύθυνση το Υπουργείο έχει δημιουργήσει μια ομάδα εργασίας, για να παρακολουθήσει την εφαρμογή της πολιτικής των διευρωπαϊκών δικτύων με στόχο οι σημερινοί σταθμοί ενσωματώνοντας τις τεχνολογικές εξελίξεις να μετατραπούν σε ευφυείς κόμβους μεταφοράς, προσελκύοντας επενδύσεις και αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά εργαλεία, με έμφαση στο πακέτο Γιούνκερ.

«Για να απορροφήσει πόρους όμως από αυτό το πακέτο», σημείωσε ο κ. Σγουρίδης, «πρέπει να υπάρχει συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα», εξ ου και, όπως επεσήμανε, «η χώρα μας θα πρέπει να δημιουργήσει μηχανισμό ώστε να αναδειχθούν τα έργα που ενδιαφέρουν τον ιδιωτικό τομέα, και εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον, τότε θα διατίθενται πόροι από το Ταμείο αυτό».

«Πρέπει ο Δημόσιος και ο Ιδιωτικός τομέας, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα να μελετήσουν και να δημιουργήσουν κατάλληλα χωροθετημένα εμπορευματικά κέντρα, με έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, που θα συμβάλλει στη βιομηχανία, το εμπόριο, τις εξαγωγές, τον τουρισμό και τον αγροτικό τομέα» τόνισε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Γιώργος Δέδες «Η συνολική αλλαγή του καθεστώτος Δημοσίων έργων στη χώρα μας, και η δημιουργία δομών εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού στα άμεσα σχέδια του Υπουργείου»
Την ανάγκη του διαλόγου για το μέλλον των μεταφορών τόνισε από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Δέδες γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας πως «υπάρχει έλλειψή εθνικού σχεδιασμού, μιας και μετά από 4 προγραμματικές περιόδους και κρατικές χρηματοδοτήσεις έρρευσε ένας μεγάλος όγκος πόρων στα έργα της χώρας, οι υποδομές όμως είναι δυσανάλογες σε σχέση με αυτά που δαπανήθηκαν, και πολλές παραμένουν τελματωμένες, ημιτελείς, ή ασύνδετες μεταξύ τους»
Τονίζοντας την ανάγκη να απαλειφθεί το γραφειοκρατικό και αναποτελεσματικό πλαίσιο που υφίσταται σήμερα, μίλησε για τις δύο σημαντικές τομές που προσπαθεί να εφαρμόσει η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου, που αφορούν «στη συνολική αλλαγή του καθεστώτος δημοσίων έργων στη χώρα μας, και τη δημιουργία δομών εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, που σκοπός μας είναι να καταστεί κέντρο σχεδιασμού, αποφάσεων και παρακολούθησης όλης της διαδικασίας εξέλιξης των υποδομών της χώρας».

Παράλληλα οι ιθύνοντες του υπουργείου, όπως αποκάλυψε ο κ. Δέδες ευελπιστούν σε θεσμοποίηση της σχέσης αυτής της δομής σχεδιασμού με τα πανεπιστήμια, όπως το ΔΠΘ, αλλά και τη συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα σε όλα τα επίπεδα.
«Προτεραιότητα το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης»
Αναφερόμενος στην περιοχή μας τόνισε πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι χαρακτηρισμένος ως λιμένας διεθνούς σημασίας, όμως δεν έχει ενταχθεί στα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Για να γίνει αυτό πρέπει να έχει προτεραιότητα στην χρηματοδότηση, και δεσπόζουσα θέση στο σχεδιασμό της χώρας και της Ευρώπης, τονίζοντας πως πρέπει να γίνει προσπάθεια το αμέσως επόμενο διάστημα να χαρακτηριστεί το Λιμάνι ως Συγκοινωνιακός κόμβος ενταγμένος στο Διεθνές Διευρωπαϊκό Δίκτυο Λιμένων.
Όσο για το έργο της γ.γ., τόνισε πως θα πρέπει να προχωρήσει η σύνδεση του Λιμανιού τόσο με την Εγνατία όσο και με τη Βιομηχανική Περιοχή, σημειώνοντας πως η Γραμματεία είναι έτοιμη για τη σύνδεση ώστε να αναζητηθεί τρόπος ευρωπαϊκής χρηματοδότησης μέσω της Εγνατίας Οδός ΑΕ.
Γιώργος Παυλίδης «Απαραίτητο να προχωρήσουν άμεσα τα έργα»
Κομβική περιοχή για τις συνδυασμένες μεταφορές χαρακτήρισε την ΑΜΘ ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Γιώργος Παυλίδης, που όμως για λόγους «ψυχροπολεμικούς και πολιτικών εντάσεων υποβαθμίστηκε για 70 χρόνια, και μόλις πρόσφατα άρχισε να αναστρέφει τον αποκλεισμό της, ιδιαίτερα προς τον βορρά».

«Τώρα πλέον όμως ήδη έχουμε πέντε διόδους προς το Βορρά, με εντυπωσιακά αποτελέσματα μιας και από την 1-1-2015 μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου από τους Περιφερειακούς σταθμούς στην πλευρά της Βουλγαρίας πέρασαν 5.200.000 άνθρωποι, αλλάζοντας άρδην το αναπτυξιακό τοπίο και δημιουργώντας απαιτήσεις για νέα χωροταξία» επεσήμανε στη συνέχεια ο κ.Παυλίδης για να σημειώσει πως συνολικά με την ολοκλήρωση και της διόδου της Ξάνθης, η Περιφέρεια θα έχει 6 συνδέσεις με τη Βουλγαρία, 2 με την Τουρκία, δύο εξαιρετικά λιμάνια, και τη σιδηροδρομική σύνδεση. «Η Περιφέρεια θέλει όλα αυτά να συνδυαστούν, να συνεισφέρουν αθροιστικά στην ανάπτυξη και την απασχόληση και το ΑΕΠ του τόπου» τόνισε ο ίδιος για να υπογραμμίσει την ανάγκη άμεσης έναρξης των ήδη προγραμματισμένων έργων ιδίως στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η ηλεκτροκίνηση κατά μήκους των γραμμών της ΑΜΘ, αλλά και να αρθούν νομικοί περιορισμοί και δεσμεύσεις που δεν επιτρέπουν τη απρόσκοπτη κίνηση, φέρνοντας ως παράδειγμα το μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας από τον οποίο δεν εισέρχονται τουριστικά λεωφορεία, ενώ εισέρχονται από τους υπόλοιπους μεθοριακούς σταθμούς, αλλά και τη βίζα των 72 ωρών.

«Η Περιφέρεια βρίσκεται σε μια περίοδο αναπροσαρμογής των στόχων της, και θα εκμεταλλευτεί τις νέες ευκαιρίες που υπάρχουν γύρω της, όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει η διορατικότητα να ιδωθεί το μέλλον μέσα από την πραγματική του προοπτική» επεσήμανε ο Περιφερειάρχης για να προτείνει τέλος στο νέο χωροταξικό να συμπεριληφθούν χώροι ελεύθερης διακίνησης προϊόντων στα δύο λιμάνια της Περιφέρειας, θεωρώντας πως θα είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που θα ωθήσει την ανταγωνιστικότητα της περιοχής.
Αθανάσιος Καραμπίνης «Να ξαναβρούμε το βηματισμό της ανάπτυξης»

Αφορμή για τη διοργάνωση του συνεδρίου αυτού ήταν η ένωση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, σημείωσε ο Πρύτανης του ΔΠΘ κ. Αθανάσιος Καραμπίνης, «ώστε να υπάρχει εικόνα τι γίνεται στις συνδυασμένες μεταφορές, όταν μάλιστα η Αλεξανδρούπολη συνδυάζει και τους τέσσερις πυλώνες των μεταφορών σε πολύ μικρές αποστάσεις: Λιμάνι, Αεροδρόμιο, Σιδηρόδρομος, οδικό δίκτυο».

«Ως Πανεπιστήμιο», σημείωσε, «θέλουμε να είμαστε αρωγοί της πολιτείας και του κράτους σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, συμβάλλοντας στην ανάδειξη των ευκαιριών για την περιοχή ώστε να ξαναβρούμε τον βηματισμό της ανάπτυξης και να ξαναγίνουμε ανταγωνιστικοί», εκφράζοντας τέλος την πεποίθηση πως «μέσα από το συνέδριο και την καταγραφή όλων των θέσεων και αποριών των συμμετεχόντων, θα υπάρξουν σημαντικά αποτελέσματα που θα βοηθήσουν ακριβώς σε αυτή τη κατεύθυνση».
Βαγγέλης Λαμπάκης «Υπάρχουν σημαντικές υποδομές για την μετατροπή της Αλεξανδρούπολης σε διαμετακομιστικό κέντρο»
Τέλος, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Βαγγέλης Λαμπάκης τόνισε πως η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ηπείρους και τρία κράτη, ένα πολύ σημαντικό παράγοντα για τις συνδυασμένες μεταφορές, διαθέτοντας σημαντικές υποδομές για να γίνει ένα διαμετακομιστικό κέντρο.

Κλείνοντας τόνισε πως τα συμπεράσματα του συνεδρίου, τα οποία είναι σίγουρος πως θα είναι θετικά, θα πρέπει να δοθούν στον Υφυπουργό αλλά και στον γ.γ. του Υπουργείου που είναι παρόντες, ώστε αυτοί να τα μεταφέρουν στην Αθήνα και να κερδίσει ο τόπος και μέσα από αυτόν ολόκληρη η Ελλάδα.

paratiritis-news.gr

Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015

Ν. Λυγερός - Νέο ελληνικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας

Όσο κι αν φαίνεται παράξενο με τα νέα δεδομένα που υπάρχουν στην Ελλάδα, η έρευνα συνεχίζεται διότι πιστεύουμε ότι η καινοτομία είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της συνέχειας. Και από την πλευρά μας δίνεται έμφαση σε αυτή όσον αφορά στις εφαρμογές για το μέλλον της Ελλάδας, την ΑΟΖ, τον ζεόλιθο και την καινοτομία. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το νέο ελληνικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της μαθήτριάς μας Βασιλικής Αργυριάδου, η οποία κατάφερε να ξεπεράσει τα γραφειοκρατικά εμπόδια για να καταθέσει την ιδέα της που συνδυάζει τον ελληνικό ζεόλιθο με την καινοτομία σ’ ένα τομέα, όπου ο ζεόλιθος λόγω των ιδιοτήτων του μπορεί να κάνει θραύση. Η αίτηση κατατέθηκε στις 13 Μαΐου 2014 με αριθμό 20140100275 και έγινε επίσημα αποδεκτή στις 4 Σεπτεμβρίου 2015. Πρόκειται για ένα στερεό παρασκεύασμα με ζεόλιθο καλλυντικής χρήσης για ενυδάτωση προσώπου. Και γι’ αυτό το λόγο το όνομα του προϊόντος είναι Υδρόλιθος...